blue moon is rising

Thursday, June 9, 2011

Kesesatan WANITA akhir zaman

  Sejak akhir2 ini, dilihat makin rmai golongan wanita yg sering mengeluarkan statement yg sgt pundek dan menyesatkan serta mengelirukan ramai pihak. Di sini t'dpt beberapa contoh wanita yg jahil lagi kufur tetapi blagak pndai.

1. Rosmah Mansor
 - Isteri PM kita yg sgt bingai dgn bangganya mempersembahkan Islamic Fashoin Festival. Event ini merupakan pertunjukan fesyen bagi kaum wanita ttp bercirikan Islam HaDhari iaitu fahaman yg telah dibawa oleh Pak Lah satu ketika dlu. Dengan nada yg agk sinis ala2 blagak pndai beliau telah berkata :

Pereka fesyen Muslim yang berhasrat ke peringkat global dan mempunyai pengiktirafan untuk jenama dan produk, mestilah memenuhi permintaan pelanggannya yang kini amat mengikuti trend. Sentiasa ingat bahawa fesyen hari ini melangkaui sempadan malahan dalam mengekalkan rona etnik atau budaya. Untuk mampu berbuat demikian, pereka fesyen mestilah peka dengan trend fesyen terkini dari ibu negara fesyen yang terkenal di dunia.


 Ok, fine x jadi masalah bagi umt Islam berfesyen terutama kaum wanita tapi cuba tgk gmbr2 ini: 







Adakah rekaan2 fesyen di ats menunjukkan ciri2 pakainan seorang wanita yg beragama Islam atau pun pakaian yg mengikut syariat Islam? Menurut beliau lagi , 


 “Berlainan dengan pandangan umum bahawa fesyen dan Islam adalah tidak selari, saya ingin mengulangi bahawa pakaian Islam khas untuk wanita masih boleh menjadi fesyen yang kontemporari dan bergaya dalam memenuhi ciri-ciri pakaian Islam termasuk kesederhaan. 


Sederhana ke mcm ni? Mcm x dak beza je dgn org bkn Islam.Mmg fesyen la kalau mcm ni sebab  bahagian dada x dilabuhkan mmg btol2 fesyen semata2 la tp x menepati syariat Islam..


2. Dr. Rohaya Mohamed






 - Seorang isteri mesti patuh dan melayan suami seperti ‘pelacur kelas pertama’ bagi memastikan pasangan mereka tidak terjebak dalam pelbagai gejala tidak sihat, termasuk mencari hiburan di luar, keganasan rumah tangga dan pembuangan bayi.Malah, kegagalan isteri melayan kehendak seks suami adalah antara punca utama kegagalan rumah tangga apabila pasangan mereka sebaliknya beralih kepada teman wanita, perempuan simpanan serta pelacur bagi mendapatkan kepuasan itu. Peringatan itu disuarakan Naib Presiden Kelab Isteri Taat yang baru ditubuhkan di negara ini, Dr Rohaya Mohamed.
“Tanggungjawab isteri bukan saja untuk memasak, mengemas rumah dan menjadi ibu malah turut membabitkan aspek seksual. Lelaki berkahwin dengan wanita yang menyamai atau jauh lebih bagus daripada pelacur (di ranjang), sudah pasti tidak akan curang.

“Nafsu lelaki jauh lebih besar daripada wanita dan tidak boleh diketepikan. Daripada membiarkan mereka bergelumang dengan dosa, seorang isteri itu harus melakukan apa saja bagi memenuhi keinginan nafsu suami.

“Justeru, tanggungjawab kami adalah untuk membantu isteri menjadi lebih taat kepada suami. Seorang isteri hanya perlu memenuhi empat syarat untuk masuk syurga – menunaikan solat wajib, berpuasa ketika Ramadan, melindungi maruah dirinya serta taatkan suami,”



Ni lagi sorg, x bleh ke perkataan pelacur 2 digantikan dgn perkataan yg baik2 sket kerana kata nama tersebut mewakili seluruh kaum wanita terutama yg dh berkahwin... Hbs 2 mak dia, nenek dia 2 mmg bercirikan pelacur kelas pertama ke sbb 2 la dia lahir kat dunia ni..? Mcm mana plak klu seseorg 2 gagal dlm perkahwinan disbbkn mslh2 lain yg x melibatkan seks? adakah mereka juga x mempunyai bakat utk menjadi pelacur kelas pertama? Jelasnya nampak sgt pompuan ni dgn laki dia b'khwin semata2 utk seks... 


“Tanggungjawab isteri bukan saja untuk memasak, mengemas rumah dan menjadi ibu malah turut membabitkan aspek seksual.


Sapa ajr kau yg tggjwb isteri suma 2? dalam Islam keje2 mcm 2 adalah tggjwb suami...kita melayu yg wat isteri mcm hamba disebabkan kita sudah dipengaruhi oleh agama hindu yg mmg sama sekali merendahkan martabat wanita. hmm....


3.  Salwa al-Mutair




-  Yang ni plak kisah berkenaan dgn ahli politik Kuwait yg mencadangkan agar kaum lelaki dibolehkan menyimpan hamba seks yg terdiri drp golongan banduan wanita bukan muslim di negara2 yg dilanda peperangan. Menurut perempuan ni lagi,  menyimpan hamba seks dapat menyelamatkan lelaki dewasa Kuwait daripada berzina yang boleh menghancurkan perkahwinan.


Dia menyatakan, semasa mengunjungi Mekah, dia pernah meminta pandangan beberapa cendiakawan Islam mengenai hamba seks. Menurutnya, mereka memberitahu bahawa hamba seks tidak haram. Aktivis politik dan pengacara televisyen itu berpendapat cadangan tersebut dapat memberi kehidupan yang lebih baik kepada tahanan perang wanita yang kemungkinan bakal meninggal dunia akibat masalah kelaparan ketika berada dalam penjara. 


Dgn bangangnya lagi beliau turut berkata : 



"Tiada apa yang perlu dimalukan dalam hal ini dan ia tidak haram (dilarang) di bawah hukum syariah Islam."
Dia mengambil contoh pemerintah Islam pada abad kelapan, Haroun al-Rashid yang didakwa menyimpan hampir 2,000 orang gundik.
Salwa turut memberi cadangan agar pejabat-pejabat yang menjalankan perniagaan menjual hamba seks itu dibuka kerana ia memiliki persamaan seperti agensi yang melatih khidmat pembantu rumah.
hmm...apa beza simpan hamba seks dgn berzina dan juga nikah batin spt yg t'dpt dlm ajrn2 sesat dlm negara kita 1 ketika dulu? bknkah statement betina ni telah sama sekali mengelirukan dgn ajaran Islam disamping merendah2kan dan menjatuhkan maruah dan martabat kaum wanita. 
Mcm mana klu org bkn Islam bca? bknkah diorg akn pndang serong pada ajrn Islam ? Dia ckp di pergi Mekah, mtk pndangan cendiakawan, ttp dia x nyatakan pandangan cendiakawan mana yg dia mtk, bagi contoh Haroun al-Rashid, dia 2 sapa ? maksumkah dia? knp x ambk contoh junjungan bsr kita Rasulullah s.a.w? 
HMM...dunia akhir zamin, anda baca dan nilaikanlah sendiri... sekian.. 

4 comments:

  1. heh hebak nguh deme nulih. kelah3.

    ReplyDelete
  2. bile ad mse free a. takkan tym basuh pggn mgkuk lop.

    ReplyDelete